Disciplines
Inschrijving
Sponsoren
Privacy beleid

Bij gymnastiekvereniging de Kempers kunt u terecht voor de volgende disciplines:

Peuter/Kleutergymnastiek:

In de lessen voor kleuters wordt er op een speelse manier aandacht geschonken aan het verbeteren van mobiliteit en coördinatievermorgen. Er wordt gebruik gemaakt van verschillende toestellen, waarop de kleuters kunnen klimmen, klauteren, rollen, zwaaien, springen, balanceren en nog veel meer. Ook wordt er gebruik gemaakt van hoepels, ballen, en start en/of eindigt de les met een spelletje. Dit is de eerste groep van de recreatiegroep op woensdag.

Recreatief turnen:

De recreatieafdeling voor de jeugd is verdeeld in leeftijdsgroepen. Tijdens de lessen wordt er gebruik gemaakt van verschillende toestellen en krijgen de kinderen de kans om op een ontspannen en gezellige manier bezig te zijn met de basis elementen van de turnsport.

De springgroep:

In de lessen van de springgroeppen wordt er veel gewerkt met de (dubbel)minitramp(s) en de air tumblingbaan. Het aanleren van diverse sprongen, salto`s, flickflacken, overslagen e.d. staat centraal in deze lessen. Iedereen kan springen op zijn/haar niveau.

De turnselectie:

Ook heeft gymnastiekvereniging de Kempers een turnselectie en een springselectie. In tegenstelling tot alle andere disciplines is het turnen bij een selectiegroep alleen mogelijk op uitnodiging van onze trainster, dit omdat er een bepaald niveau nodig is om deel te kunnen nemen aan de wedstrijden. Selectieturnsters trainen 2-3 keer per week en doen mee aan de wedstijden van de K.N.G.U. (Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie) en aan de Apeldoornse turnkampioenschappen. Ook worden er door onze selectieturnsters regelmatig demo`s gegeven.

Demo turnen:

Onder begeleiding van een enthousiaste trainster wordt er een leuk gevarieerd programma op het gebied van turnen aangeboden.

Fit&Shape:

Sportles in een fijne en gezellige groep waarin benen, buik, billen en krachttraining aan bod komt

Wil je ook fanatiek bezig zijn in een gemoedelijke omgeving kom dan een proefles volgen van één van de bovengenoemde disciplines! We zien je graag in onze sportzaal aan de Kempe 45.

Sporten bij gymnastiekvereniging de Kempers is op eigen risico. U kunt de leiding en het bestuur niet aansprakelijk stellen bij letsel en/of bij schade.